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Leih-Fahrräder in Pyongyang
#1
https://agapenordkorea.wordpress.com/201...pyongyang/


Der Artikel aus der Pyongyang Times vom 8. März 2018:

Bike-sharing adds beauty to Pyongyang

People riding brightly-coloured bikes along Kwangbok Street present an unusual scene in Mangyongdae District, Pyongyang.
Small yet cosy stations with blue roofs are seen in several places of the street, with lines of cute bicycles arranged and people bustling especially at rush hours.
They are part of service centres run by the Pyongyang bike-sharing company.
This year the company has started the bike rental service.
An online service management system, the bike-sharing system is expected to be one of the favoured public traffic service systems.
Customers need to buy cards to hire bikes at any of the stations.
They can pass the cards through card readers at any stations, input passwords to unlock the bikes and use them. They pay fees when they return them to any of the stations.
Bike-sharing is an environment-friendly and energy-saving service that suits the local conditions as it helps reduce urban pollution by vehicles and save fuel.
The stations generate electricity needed for service activities by utilizing solar energy.
“Bike-sharing is widely adopted by many countries as part of global efforts to reduce pollution,” said Myong Si Man, director of the company. “Our system helps not only satisfy the growing demand for traffic means but also promote public health. We plan to widen the coverage of bike-sharing service to other parts of the city and upgrade the method of service.”
Riding bike is good for health and some elders in the district share bikes just for an exercise, he added.
Stylish Ryomyong-brand bikes are helpful to ensuring clean environment of Pyongyang and providing convenience for passengers. It now adds a special touch of beauty to the city.

By Chae Hyang Ok PT
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#2
.....du verlinkst doch einen Artikel auf deutsch, wieso stellst du hier dann die Englische Übersetzung rein?

Mich würde ja mal Intressieren, wie hoch diese Leihgebüren im Gegensatz zum Neukauf sind?....der Fahrräder dichte im Land zufolge, dürften diese ja nicht unerschwinglich sein. Zumal das eigene Rad in der Regel eine Art Kennzeichen vorne am Fahrradkorb hat....welches jetzt hier auf dem Bild nicht zu erkennen ist.....der Bewegungsradius mit solch einem Gebührenpflichtigen Rad dürfte sich also in grenzen hallten.

Wo wir schonmal bei den Gebühren sind, was zahlen denn die Bürger für U-Bahn bzw. Bus in Pyongyang?
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#3
(23.09.2018, 12:54)prica schrieb: Wo wir schonmal bei den Gebühren sind, was zahlen denn die Bürger für U-Bahn bzw. Bus in Pyongyang?

Eine Fahrt kostet 5 Won für U-Bahn und Tram, ich schätze mal der Bus kostet daher auch 5 Won. Der Schwarzmarkt-Wechselkurs liegt bei etwas mehr als 9.000 Won für einen Euro. Insofern kostet die Fahrt weniger als einen Cent! So sieht ein Ticket für die U-Bahn in Pjöngjang aus:

[Bild: img_0336gtljf.jpg]
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